Outlander: Horiaci kríž

Outlander: Horiaci kríž - Diana Gabaldon

Musím povedať, že som sa trochu obávala o čom bude táto časť. Pri štvrtej knihe som mala pocit, že bol príbeh pekne uzavretý. Preto ma prekvapilo akým smerom sa vyvíjal dej.

Postavy už predstavovať nemusím, väčšina z vás buď čítala knihy alebo videla seriál (ak nie, tak o postavách sa dozviete kúsok viac v recenziách tejto série). Trošku ma miatlo časté striedanie dejových liniek, ktoré na seba časovo nadväzovali, ale boli rozprávané viacerými postavami. Zakaždým mi dlhšie trvalo kým som prišla na to, ktorá kapitola je z koho pohľadu. Za mňa malé mínus.

Dej sa točí okolo povolania do milície, avšak autorka sa zaoberá aj vzťahmi medzi postavami. Mňa baví prečítať si aj myšlienky postáv a ich zvažovanie. Miestami som ale mala pocit, že tie opisy boli zbytočné :´D. Normálne chuť preškrtať. Takéto pocity som mala zhruba prvú tretinu knihy. Potom sa to pekne rozbehlo a čítanie som si užívala.

Opäť nechýbali humorné situácie, hlavne medzi Jamiem a Claire, tú dvaja sú riadna topka v tomto. Samozrejme, že neboli stredobodom všetkého humoru, o ten sa postarali aj ostatné postavy a tých teda bolo. Okrem toho nastala situácia/udalosť, ktorá poriadne zatočila dejom a ja som ostala pozerať len s otvorenou pusou. Pri tejto sérii sa mi to stáva akosi často :D.

Mojou najobľúbenejšou dvojicou je stále Claire a Jamie. Avšak Brianna s Rogerom sa na nich začínajú doťahovať :D. V tejto knihe dostali vďaka striedaniu pohľadov dostatok miesta a mňa to bavilo čítať. 

Príbehy týchto postáv som si veľmi obľúbila a na pokračovanie som sa tešila odkedy som dočítala štvrtú knihu. A to aj napriek tomu, že som príbeh po dočítaní štvrtej časti pokladala za viac menej uzavretý. Autorka si pre čitateľa pripravila ďalšie dejové zvraty a ja veľmi oceňujem jej štýl písania. Hoci som mala chuť niektoré časti škrtnúť ako som spomínala vyššie, kniha sa mi čítala príjemne ^_^.

Veľmi ma nepotešilo, že piata kniha je rozdelená na dve časti :´D. Dúfam, že vyjde čo najskôr, pretože príbeh skončil tak, že celkom nutne potrebujem vedieť ako sa bude príbeh vyvíjať ďalej. Nemala som totiž akú stránky ďalej prevracať.

Knižke dávam 7,5 boda z 10. Ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr za poskytnutie knižky a teším sa na pokračovanie. 

Komentáre