Outlander: Cudzinka

Cudzinka - Diana Gabaldon

Po tejto knihe som poškuľovala už dlho, tuším od leta minulého roka keď som videla jedného pána vo vlaku čítať práve prvý diel tejto série. Nakoniec sa ku mne knižka dostala a prvé čo som si pomyslela bolo, že som si tak trochu na seba ušila bič. Hrubá kniha s malými písmenkami, tu asi netreba viac dodávať.

Aj napriek tomu, že knižka je skutočne hrubá, som bola na samotný príbeh zvedavá, pretože som niečo málo počula a chcela som si vytvoriť aj svoj vlastný názor. Čestne priznávam, že historické knihy veľmi neobľubujem, no nebudem klamať, keď poviem, že toto dielo sa mi skutočne páčilo a niečo nové som sa dozvedela aj z histórie. Hoci som nikdy nemusela hodiny dejepisu, táto knižka ma rozhodne zaujala.


Claire Randallová sa po vojne opäť stretáva so svojim manželom Frankom a spoločne si užívajú oddych po náročnom období a vzájomne sa spoznávajú. Nakoľko je Frank historik a neskutočne túži poznať svoj rodokmeň, jeho kroky smerujú na faru v Škótsku, kde majú záznamy o jednom jeho predkovi spred viac ako dvesto rokov.

Keďže je história jeho parketa, chce sa dozvedieť viac aj o tajomných kameňoch, kde sa kedysi konali obrady. Návšteva tohto miesta im pripadne akurát v jeden z blízkych sviatkov, takže Frank a Claire dostanú možnosť vidieť z úkrytu dedinské ženy pri jednom takomto obrade. Po obrade si Frank túži obzrieť miesto obradu a Claire tam zazrie nejakú rastlinku, ktorú však nestihne poriadne preskúmať, preto sa tam vráti a kamene ju k sebe doslova pritiahnu a ona sa ocitá v roku 1744.
Vtedy začína jej dobrodružstvo medzi klanom McKenzie, kde stretáva ryšavého Jamieho, ktorému pomáha ošetriť zranenie. Vďaka svojim znalostiam liečiteľky sa stáva skutočne cennou osobou aj napriek tomu, že je žena, ktorú považujú za špeha a čarodejnicu. 

Okrem problémov ako sa dostať späť domov za Frankom, sa jej do cesty pripletie aj Jamie, s ktorým si pomerne dobre začína rozumieť, aspoň vrámci možností. Ich vzťah však naberie na obrátkach, keď sa dostanú do bodu nútenej svadby. A práve odtiaľto to začína byť skutočne zaujímavé :D. Trochu obdivujem Claire, že Jamiemu povedala odkiaľ skutočne je. Ešte viac ma však prekvapilo, keď jej aj napriek citom povedal, že sa má vrátiť do svojho roku.

Musím povedať, že takéto romány skutočne nie sú mojou parketou, avšak tento konkrétny ma skutočne bavil. Najskôr to bolo asi tým, že tam istým spôsobom dostala priestor aj mágia, no a samozrejme aj správanie postáv bolo v niektorých situáciách na nezaplatenie. Je vcelku vtipné sledovať, keď  sa v celkom vážnej situácii dvaja hádajú o úplnú hlúposť a správajú sa tak trochu ako malé deti.

Na druhej strane mi však vadilo malé písmo a pomerne slušný počet strán. Miestami ma opisy začali trochu nudiť a vtedy som knižku musela odložiť bokom. Inak by som ju asi ešte stále čítala :D. Knižku však hodnotím pozitívne: 7,5 z 10 bodov. No a teraz už len druhá časť.

Komentáre