Outlander: Bubny jesene

Bubny jesene - Diana Gabaldon 

Bubny jesene sú štvrtou časťou série a pre mňa asi zatiaľ najlepšou čo som čítala.


Jamie a Claire si hľadajú svoje miesto v Amerike, kde podstupujú návštevu Jamieho nevšednej tety a následne sa rozhodnú vystavať si vlastný domov.

Pri tejto časti som skutočne nevedela, čo čakať, takže ma skutočne zaujalo, čo za príbeh nám autorka naservíruje. Aj preto ma prekvapilo, keď som počas čítania zistila, že do príbehu sa zamotala aj Briana a Roger, ktorým boli tiež venované mnohé časti.

Musím povedať, že je vtipné sledovať oba páry, pretože všetci majú svoj pohľad na svet a svoju vlastnú hlavu. Briana a Roger majú pred sebou tajnosti a Roger má pocit, že Briana ho už neľúbi. Claire a Jamie zase bojujú o svoje miesto na život, kde sa stretávajú s nástrahami divokej prírody a s Indiánmi. Život v novom prostredí prináša nové radosti, ale aj kopu starostí. Spoločne s nimi toto všetko prežíva aj Ian, Jamieho synovec, ktorý s nimi cestoval už v tretej časti. 

Páčilo sa mi ako Jamie nechal nájsť všetkých svojich bývalých spoluväzňov a doviesť ich na jeho nové pozemky aby mohli vytvoriť jednu celú usadlosť pôvodných Škótov. Tiež oceňujem ako autorka opísala stretnutia s Indiánmi. Hlavne keď sa s nimi stretávala práve Claire, ktorá bola svojimi lekárskymi schopnosťami braná ako dar z nebies.

Neskutočne som sa bavila na situácii, ktorá vznikla vďaka nedorozumeniu medzi Brianou a Jamiem. Oni dvaja sú skutočne ako cez kopirák, obaja neskutočne tvrdohlaví s nutnou potrebou aby bolo všetko po ich. Myslím, že aj Claire sa dobre na nich bavila, pretože s určitosťou vedela ako to dopadne. Avšak nedorozumenie medzi Brianou a jej otcom trochu ohrozilo životy a dovolilo vyplávať na povrch prchkosti a následným intrigám.

Nakoniec sa však celé nedorozumenie vysvetlilo a zabránilo sa škodám, ktoré mohli vzniknúť. Aj kvôli peknému koncu som zvedavá, čo prinesie ďalšia časť, nakoľko mám pocit, že viac sa už napísať nedá :D. Ale nechám sa prekvapiť, lebo mám pocit, že autorka určite nájde niečo, čím bude príbeh pokračovať.

Musím skonštatovať, že Bubny jesene mi dosiaľ páčili asi najviac. Hlavne kvôli tomu, že sa zišla celá rodina a dokonca sa aj rozrástla. Tiež sa mi zdalo, že v tejto časti bol dej akosi rýchlejší a nezdržoval sa nudnými opismi. Bonus pre mňa, konečne som knihu nemusela tak často odkladať :D. Dávam 8 z 10 bodov a teším sa na ďalšiu časť, ktorá snáď bude čoskoro.

Komentáre