Dokonalé stopy

Dokonalé stopy - Helen Fields

Túto knižku som mala už dlhšie vybratú na čítanie, ale akosi som sa k nej nemala čas dostať. Chyba!

Dokonalé stopy ma úplne odrovnali, pretože len málo detektívok, v ktorých vlastne od začiatku viete, kto je vrahom. Musím povedať, že bolo úchvatné sledovať vrahovo správanie a myšlienky. To ako si odôvodňoval svoje skutky bolo po psychologickej stránke proste wow. Podobných ľudí  môže byť veľa a nemusia to byť práve vrahovia a viem, že by som asi nemala obdivovať takýto typ postavy. Avšak nedá mi to, autorka to skutočne pozoruhodne premyslela.

Aby som neostala len pri postave vraha, postava detektíva Luca Callanacha je tiež zaujímavá. Jeho minulosť a celkovo prístup k životu a práci, to všetko je rozhodne zaujímavé. Dosť ma prekvapil dôvod jeho odchodu z Interpolu a celkovo aj z Francúzska. Na druhú stranu však táto situácia vykreslila Luca ako normálneho človeka s chybami. Takéto postavy mám rada ^_^.

Únosy a vraždy vplyvných žien dávajú detektívovi a jeho tímu zabrať, nielen preto, že majú málo stôp, ale dochádza aj k vnútorným konfliktom, nakoľko sa všetci len spoznávajú. Okrem týchto výziev pred Lucom stojí aj nechcený, priveľmi namyslený a arogantný externý profilovač, ktorého prizval Lively bez akéhokoľvek oznámenia svojmu nadriadenému. Aj kvôli tejto nechcenej pomoci dochádza k ďalších chybám a vrah opäť útočí. Všetko sa komplikuje ešte viac ako by chceli a miestami to vyzerá, že vraha sa im nepodarí ani nájsť.

Okrem hlavnej detektívnej linky však môžeme sledovať aj budovanie a vývoj vzťahov Luca, nielen pracovných, ale aj kamarátskych. Taktiež sa dozvedáme viac o jeho minulosti a všetko čo ho ovplyvnilo, všetko však v takej miere aby bola stále dôležitá detektívna zápletka. Musím povedať, že autorka to pekne premiešala, veci na seba nadväzujú.

Príbeh plynul rýchlo, dej bol skutočne dynamický. Niektoré scény, hlavne z pohľadu vraha, boli napísané tak detailne a živo, že som knihu musela odkladať. Nebyť toho, asi by som knihu prečítala na jeden šup.

Dokonalé stopy ma donútili zamyslieť sa nad správaním vo všeobecnosti. Nad tým, čo všetko ho môže ovplyvniť a kam až to môže nakoniec viesť. Okrem toho autorka ponúka aj skutočne dobrý detektívny príbeh, ktorý som si užila :).

Som zvedavá na pokračovanie série a ako sa vyvinú všetky tie vzťahy. Ak máte radi detektívky, tak táto je určite jednou z tých, ktoré by ste si mali niekedy prečítať. 

Knižke dávam 10 z 10.

Komentáre