TOP 6 knižných hrdiniek, zn. silné ženy

Keďže sme mali ten Deň žien, kamarát mi vnukol nápad zostaviť top päťku mojich obľúbených knižných hrdiniek. Musím povedať, že som mala problém vybrať presne päť kníh, takže som sa rozhodla pre top šestku :D. Tak poďme na to. 

ČÍSLO 6 - Claire Randall Fraser

Séria Outlander je pre mňa jednou z mála historických kníh, ktoré sa ma dotkli. Claire je silnou ženou už len preto, že aj napriek nečakanej ceste do minulosti sa dokázala prispôsobiť situácii. Síce neochotne, ale šlo jej o život. Ak ste videli seriál, tak mi isto dáte za pravdu, že Claire to nemala veľmi ľahké. Knihy však odporúčam určite prečítať ˄͜˄.

ČÍSLO 5 - Jo March

Predpokladám, že väčšine bude kniha Malé ženy známa. Tento príbeh dostal dokonca aj filmové spracovanie. Zo sestier Marchových ma dostala najviac práve Jo, neskrotná, tvrdohlavá, vášnivá a trochu viac chlapčenská. A práve vďaka týmto vlastnostiam je Jo silnou malou ženou, pretože aby pomohla rodine je ochotná sa vzdať niekoľkých vecí, na ktoré je neskutočne hrdá.

ČÍSLO 4 - Annamária Abrámová

Mary z Hadieho zámku mi učarovala svojou inakosťou a názormi na svet. Asi je ťažké byť adoptovaným dieťaťom, ktoré po niekoľkých rôznych udalostiach nadobudlo pocit, že tam nepatrí. Rovnako mala aj pocit, že je pre ňu v istých smeroch láska zakázaná, no v skutočnosti to tak nebolo. Mary mala svoje problémy, ale aj napriek nim mi prišla ako veľmi vyrovnaná postava navonok.

ČÍSLO 3 - Deana

Ak ste čítali Krízový plán, možno mi dáte za pravdu, že Dea bola istým spôsobom silnou ženou. Vydržať tak dlho klamať v takom merítku je na jednej strane obdivuhodné a na druhej strane neprijateľné. Len aby dostala svoje vytúžené ciele bola schopná riskovať, a to chce podľa mňa veľkú dávku odvahy a sily.

ČÍSLO 2 - Kim Stone

Kim pracuje ako detektívka a jej povaha je veľmi samotárska. Jej práca je náročná a pozerať na mŕtvoly tiež asi vyžaduje istú dávku psychickej sily. Kim sa okrem toho bije aj so svojou minulosťou, ktorá ju značne ovplyvnila a donútila ju stať sa vo veľkej miere samostatnou jednotkou.

ČÍSLO 1 - Vasilisa Petrovna

Vasja je postavou z trilógie Zimnej noci, ktorá nie je tak známa. Vasja je iná ako jej rodina, vidí viac a to z nej podľa väčšiny robí čarodejnicu. Vďaka Vasjiným schopnostiam pri čítaní odhaľujete starú mytológiu v dávnej ruskej zemi. V čom je však Vasja silnou postavou? Veľakrát čelila smrti, zrade zo strany odkiaľ to nečakala a stále bola vpodstate ešte dieťaťom. Jej príbeh rozhodne odporúčam, je to jedna so sérií, ktoré ma uchvátili.

Určite by sa dalo nájsť omnoho viac silných hrdiniek. Nielen zahraničná literatúra ponúka takéto postavy, ale aj tá naša slovenská. Ja sama som do svojho zoznamu zaradila aj dve slovenské knihy. Na instagrame som sa Vás pýtala na obľúbené silné ženy v literatúre. Medzi odpoveďami som našla aj typy na nové príbehy :). Každá jedna odpoveď bola zaujímavá a vo väčšine sa prikláňam k názoru, že sa určite jedná o silné postavy.

Ak máte nejakú ženskú knižnú postavu, napíšte mi do komentárov, rada sa nechám inšpirovať novými príbehmi na prečítanie ˄͜˄. 

Komentáre