Prečo sú zo Selekcie všetci okrem mňa nadšení?

Pamätám si keď Selekcia vyšla a bol okolo toho obrovský boom. Úprimne, mňa veľmi nezaujala ani obálka. Tým pádom som si neprečítala ani anotáciu.

Možno o nejaký rok neskôr sme mali doma požičanú túto knihu z knižnice, takže som do nej predsa len nakukla, ale nedostala som  sa ani po prihlasovanie sa do Selekcie. Už po tých niekoľkých stranách som mala pocit, že sa príbeh ponáša niektorými časťami na Hry o život. A Hry o život mám teda celkom rada. Selekcia teda dostala stopku a mňa nič neťahalo k tomu aby som jej dala opäť šancu.

Moje rozhodnutie sa zmenilo až keď som sa tento rok zapojila do YA výzvy. Jednou z tém bola kniha s modrou obálkou. Spoločne s ďalšími zapojenými sme diskutovali o tom, ku ktorej téme akú knihu priradiť. Medzi knihami s modrou obálkou sa ocitla aj Selekcia. V tej chvíli som si povedala prečo nie. Dala som jej šancu.

Nakoniec som prečítala celú sériu a budem úprimná, stačilo raz. Niežeby to bolo zlé napísané alebo podobne, dej mi proste nesadol a mnoho postáv bolo až priveľmi šiši. Hlavne keď sa vôbec nevedeli porozprávať ako ľudia a potom všetko len zbytočne skomplikovali.

Čo ma asi najviac štvalo, bola tá podobnosť s Hrami o život. Vpodstate šlo o bitku medzi dievčatami kvôli princovi Maxonovi. V HG sa zas bili o život. V Selekcii sa aspoň navzájom nesnažili pozabíjať. Druhá vec, rozdelenie na kasty mi prišlo dosť podobné s rozdelením do krajov v HG, teda až na tú výnimku, že v Selekcii na jednom mieste žili ľudia z rôznych kást a neboli tak navzájom od seba oddelení. Tak isto ma prekvapila aj zmienka o Kapitole. Buď som zle čítala alebo sa už nedal vymyslieť originálnejší názov. Nakoniec ma dostali rebeli, ktorí pravidelne útočili na palác a spôsobovali škody. V HG zas mali svoj slávny trinásty kraj.

Možno si pomyslíte, že keď som prečítala celú sériu, niečo ma isto muselo zaujať. Vpodstsate jediné čo ma držalo až do konca, bola moja vnútorná potreba vedieť, ako to celé dopadne :D.

Čo sa týka postáv, tak sa poväčšine opakovalo jedno a to isté, vždy niečo najprv spravili a až potom sa nad tým zamýšľali a spoločne komunikovali. Tiež ďalšia z vecí ktoré mi vadili. Inak tomu nebolo ani v ostatných knihe. Akosi sa mi tým podarilo prehrýzť pri Eadlyn, jej príbeh sa mi páčil viac ako Americin. Avšak ani to veľmi nepomohlo tejto sérii, za mňa to je stále nie.

Veľmi by ma však zaujímalo prečo z tejto série bolo unesené také obrovské množstvo ľudí. Či už patríte medzi fanúšikov alebo nie, dajte mi prosím vás v komentároch vedieť váš názor.

Komentáre