Muž bez mena

Muž bez mena -  Roseanna M. White

Príbeh Muž bez meno ma zaujal svojim názvom. Skôr ako som si prečítala anotáciu, skúšala som hádať o čom môže príbeh byť. Napadlo mi len jedno, muž nemá svoje meno, respektíve nepozná svoje pravé meno, a nejaká ochotná žena mu pomáha ho nájsť. Nemohla som byť ďalej od pravdy :D.

(anotácia z http://bit.ly/2nnuiSF)

Rosemary (menšia podobnosť s menom autorky vidím len ja?) je prvotriedna zlodejka z Londýna. Kvôli zabezpečeniu rodiny berie zákazku od tajomného pána V, pre ktorého už v minulosti pracovala. Tento raz však dostala za úlohu vyhrabať akúkoľvek informáciu na Petra Holsteina a jeho oddanosti Británii. Rosemary sa teda vydáva na svoju novú misiu ako knihovníčka.


Zoznámenie medzi Rose a Petrom je svojim spôsobom vtipné a roztržité. Peter je totiž neskutočný introvert a pri komunikácii sa zajakáva. Preto s Rose komunikuje hlavne písaným slovom, čo mladej žene príde trochu zvláštne, avšak sústredí sa na svoju úlohu, ktorú dostala. Postupom času však premýšľa, čí je správne to čo robí, pretože spoznala Petra bližšie a veľmi pochybuje, že by bol zlým človekom.

Musím povedať, že vývoj ich vzťahu mi na začiatku prišiel milý. Potom som však nadobudla pocit, že to celé smeruje do klišé. To ma trochu zamrzelo, lebo ten začiatok vyzeral skutočne nádejne. Neviem ako vám, ale mne dosť vadí, keď sa zrazu za krátky čas dokáže dosť rapídne zmeniť.
Páčilo sa mi však, že autorka dej zamotala záhadnou organizáciou, ktorá robila Petrovi problémy. Bolo zaujímavé sledovať myšlienkové pochody Petra, keď špekuloval, kto by za tými zlými „nehodami“ mohol byť.

Spomedzi postáv ma asi najviac zaujala postava Petrovho priateľa Gryffa, právnika, ktorý sa snažil Petrovi pomôcť. Ten ich priateľský vzťah bol  niečím iný. Možno práve tým, že Gryff veľa rozprával oproti Petrovi. A možno aj tým, že obaja mali iné a zaujímavé pohľady a názory na určité veci. Rovnako sa mi páčilo, keď Rosemary začala premýšľať o zmene života, ktorý mala doteraz. Bolo pekné vidieť, že by sa chcela posunúť ďalej a nebyť len zlodejkou.

Aj napriek tomu, že mi kniha prišla trochu viac klišé ako by som rada, čítanie som si celkom užila. Pre romantika je niekedy aj trocha klišé príjemné. Knižku hodnotím 6 bodmi z 10 možných a zároveň chcem poďakovať vydavateľstvu i527.net, že mi poskytli recenzný výtlačok.

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com (https://www.storpic.com).

Komentáre