Krváčik sem, krváčik tam, po Gwind si hneď utekám

Gwind: Nezabiješ?

RECENZIA OBSAHUJE MOŽNÉ SPOILERY


Prvý raz som Gwind čítala v roku 2016 a po dočítaní ma mrzelo, že som nevedela zistiť či vôbec bude pokračovanie. Trochu sklamaná som to nechala tak a tajne som ďalej dúfala, že sa pokračovania dočkám. V roku 2019 som sa šťastnou náhodou stretla s autorkou a zistila som, že pokračovanie bude. Rok 2020 priniesol nové vydanie prvej časti, ktorej sa dostalo hneď niekoľko úprav :D.

Musím povedať, že keď som začala čítať, mala som problém knihu odložiť. Gwind je totiž plná akcie, ktorá sa drží od začiatku do konca.

Hlavná hrdinka Anna sa dostáva do iného sveta kde je kopec mágie a tiež Spoločenstvo. Práve toto tajomné Spoločenstvo vrahov, o ktorom počuje takmer hneď po svojom príchode, ju patrične vydesí. Ocitá sa v zajatí a vďaka svojej hlúpej chybe aj presne tam kde nechcela, medzi vrahmi. Od začiatku sú jej spoločníkmi strach, odhodlanie a túžba vrátiť sa domov.

Možnosť Voľby jej ukázala čo ju čaká ak vyberie jednu zo štyroch možností. Veľmi sa mi páčilo jej vyjadrenie, pri jej voľbe. Avšak aj napriek tomu svojmu vyhláseniu neprestala premýšľať nad útekom. Podľa mňa to bola od nej v istom smere hlúposť. Po úteku by jej isto hrozila smrť a žiadne pardóny.

Druhou takou hlavnou postavou, je Ador, jeden zo zabijakov Spoločenstva. Jeho úlohou je Anne predstaviť Voľby. Po jej výbere ju nechá bývať u seba a tak ako by sa dalo očakávať, začne sa rozvíjať romantická linka. Tá mi prišla trošku príliš rýchla a taktiež trochu akoby nasilu.

Späť však k Adorovi. Jeho povaha mi prišla častokrát komplikovanejšia ako pri ktorejkoľvek žene (nič v zlom dámy). Tvári sa ako veľký zabijak a nakoniec sa Gwind dozvie, že Ador je vpodstate takým „spiacim“ vrahom. Taktiež sa snaží byť tajomným, avšak pri Veľkom ohni zaúraduje alkohol a trocha sa z jeho vnútra odkryje.

Paralelne s Gwindiným príbehom prebieha aj príbeh Chrezz. Tá je čiernym mágom a chce vládnuť, však ako inak. Mám však pocit, že za jej túžbou sa skrýva niečo viac. Hlavne vďaka náznakom, ktoré autorka poskytla. V súvislosti s tým mi napadlo, či tu nie je istá inšpirácia Hrou o tróny :D.

Nakoľko hlavnou dejovou líniou je práve Gwindin príbeh, o Chrezz a Zagurgovi sa nedozvedáme až toľko. Možno by som uvítala trochu viac tejto dvojice. Avšak aj napriek tomu sa mi príbeh páčil, čítalo sa to akosik samo :D. Samozrejme, že sa počas čítania, ale aj na konci, vyrojili otázky, na ktoré dúfam dostanem odpovede v pokračovaní. Gwind odo mňa dostáva 9 bodov z 10.

Ďakujem autorke za poskytnutie výtlačku.


Komentáre